Klachtenprocedure
Heb je bij de Lob van Gennep een klacht ingediend en ben je niet tevreden over de afhandeling hiervan? Dan kun je dit melden bij de Nationale ombudsman.
Over de Nationale ombudsman
De Nationale ombudsman doet onderzoek bij overheidsinstanties naar aanleiding van klachten van burgers. Bij de Nationale ombudsman kun je terecht met klachten over:
- de lange behandelingsduur van aanvragen en bezwaarschriften;
- niet reageren op vragen en verzoeken (om informatie);
- (telefonische) bereikbaarheid van overheidsinstanties;
- de lange behandelingsduur van klachten.
Voorwaarden om een klacht in te dienen bij de nationale ombudsman
- Je hebt de klacht al (schriftelijk) bij ons ingediend.
- Wij hebben je klacht minder dan één jaar geleden afgehandeld.
- Er is tegen onze uitspraak geen bezwaar of beroep mogelijk (geweest).
- Je klacht gaat niet over de inhoud van wettelijke regels.
- Je klacht gaat niet over de uitspraak van een rechter.